Jeesus sanoi häneen uskovien osasta tässä maailmassa näin:
Matteuksen evankeliumi:
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Jeesus ei tarkoittanut sitä, että hänen seuraajansa alkaisi vihata omia perheenjäseniään, vainota heitä ja tappaa heitä, mihin Mooseksen laki kuitenkin kehottaa. Jos perheenjäsen palvelee epäjumalia (on esim. hindu tai muslimi), rikkoo sapatin, rikkoo avion, on irstas ja haureellinen (esim. homoseksuaali), kiroaa vanhempansa, harjoittaa sukupuoliyhteyttä kuukautisten aikana, on väärä profeetta, puhuu vainajahenkien kanssa (manaa), on noita, tms., niin hänet tulee tappaa ja kivittäjänä ovat hänen omat perheenjäsenensä.
Jos joku tahtoo siis noudattaa Mooseksen lakia kirjaimellisesti, sen kaikkia käskyjä, niin hänen täytyy toimia päinvastoin kuin Jeesus opetti (vihamiehiä tulee rakastaa eikä perheenjäseniä saa tappaa, Matt 5:38-48; vrt. Room 12:14-21)!
Katsotaan vielä, millä tavalla Mooseksen lakia noudattavat ovat kohdelleet kristittyjä kaikkina aikoina ja miten muu maailma suhtautuu kristittyihin mukaan lukien kristityn omat perheenjäsenet, olivatpa nämä sitten juutalaisia tai muiden uskontojen kannattajia tai uskonnottomia.
Matteuksen evankeliumi:
10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
Johanneksen evankeliumi:
15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Vain kristityt pidättyvät käyttämästä väkivaltaa eriuskoisia kohtaan ja tarkoitan tässä sanalla kristitty sellaista Jeesuksen kristuksen opetuslasta, jollaisia apostolit olivat. Nykyään sanaa kristitty käytetään ihmisistä, jotka ovat jonkun kristillisen yhteisön jäseniä tai kannattavat katolisia oppeja... todellisuudessa heistä vain hyvin pieni osa on Jumalan valittuja ja pyhiä, valkeuden lapsia. Loput ovat tähän maailmaan kuuluvia pimeyden lapsia, joiden joukkoon toraistit pääsääntöisesti näyttävät kuuluvan, koska ovat valmiita tappamaan heti kaikki muut ihmiset, kun yhteiskunnan laki sen sallii. Voi olla, että Jeesus on tuomitseva heidät itsensä Mooseksen lain mukaan, kun saapuu takaisin pyhien ja valittujen kristittyjen kanssa tuomitsemaan ja hallitsemaan tätä maailmaa...
Mooseksen lain nurinkuriset seuraukset
30
366
Vastaukset
Toraistit haikailevat sitä, että Mooseksen laki olisi yhteiskunnan laki. Se mahdollistaisi kaikkien kristittyjen ja vääräuskoisten tappamisen, koska nämä eivät alistu vanhan liiton lain (Mooseksen) alle. Kristitty.net on jo tunnustanut hyväksyvänsä kuolemanrangaistuksen meille ja oletettavasti hän heittäisi itse ensimmäisen kiven. Sitä en tiedä, onko hän hyväksynyt kuolemanrangaistuksen itselleen, koska on paljastunut valheen henkeä kuulevaksi vääräksi profeetaksi. Tässä todisteet:
Asia tuli ilmi ketjussa "unitaari banniin", joka on poistettu foorumilta. Kristitty.net kirjoitti siellä 22.12.2017 13:33 mm. näin:
" Olen kuullut valheen henkeä ja kadun tuhkassa ja tomussa ja teen parannuksen."
Ja viesti 20.12.2017 18:49, johon viittaan, kuuluu näin:
" Saamani tiedon mukaan Pyhä Henki on rangaissut unitaaria vakavalla sairaudella, josta hän ei parane, ennen kuin kääntyy ja tekee parannuksen."
Mooses käski tappaa väärät profeetat ilman armoa. (5Moos 18:20ss.) Kristitty.net olisi nyt kuollut, jos elettäisiin Mooseksen lain alla ja yhteiskunta toimisi sen mukaan, joten hän ei ketään enää kivittäisi. Siitä huolimatta hän on vaatimassa kuolemanrangaistusta yhdestä ainoasta rikkomuksesta muille ja panisi sen täytäntöön, jos Suomen laki ja asetukset eivät sitä estäisi (hän ei tottele Jumalaa, koska pelkää yhteiskunnan rangaistusta teostaan).
Mooseksen laki ei tunne armoa tiettyjä käskyjä rikkoneille. Yhdestä ainoasta rikoksesta tulee tappaa armotta lain rikkoja. Eikä sääliä tunneta. Eikä mahdollisuutta katumuksen ja mielenmuutoksen kautta elämään. Sellainen on Mooseksen laki, johon te toraistit panette toivonne. Se on myös teidän tuomitsijanne, koska ette näe sitä, että Mooses kirjoitti Jeesuksesta: te ette ota vastaan Jeesusta ettekä usko evankeliumia. (Joh 5:31-48; Room 10:1-13; 5Moos 30)"Vain kristityt pidättyvät käyttämästä väkivaltaa eriuskoisia kohtaan ja tarkoitan tässä sanalla kristitty sellaista Jeesuksen kristuksen opetuslasta, jollaisia apostolit olivat."
Tämä on erinomainen esimerkki "ei todellinen skotti" -argumentaatiovirheestä. Tämän perusteella voit itse määritellä ne kriteerit, joiden perusteella päätät, että kuka on kristitty. Ja toinen henkilö on toista mieltä näistä kriteereistä. Lopputulos on, että kukaan ei koskaan ole kristitty, eli kristinuskoa ei olisi tämän perusteella edes olemassa.Jumala määrittelee ja päättää sen, kuka on hänen lapsensa ja kuka ei ole, vaikka sanoo olevansa ja vaikka koko maailma pitäisi häntä Jumalan lapsena (kristittynä). Ja yksi kriteeri on tämä:
1.Johanneksen kirje:
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
Katolisessa uskossa olevat ja toraistit ovat vainonneet Jeesuksen opetuslapsia alusta asti ja tappaneet heitä. Jumala on antanut omille lapsilleen kyvyn erottaa sudet lampaista ja väärän oikeasta, joten me pystymme erottamaan sen, kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei ole. On ihan sama, mitä uskosta osaton maailma tästä asiasta sanoo: heillä on omat kriteerinsä ja Jumalalla sekä hänen lapsillaan omansa.unitaari kirjoitti:
Jumala määrittelee ja päättää sen, kuka on hänen lapsensa ja kuka ei ole, vaikka sanoo olevansa ja vaikka koko maailma pitäisi häntä Jumalan lapsena (kristittynä). Ja yksi kriteeri on tämä:
1.Johanneksen kirje:
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
Katolisessa uskossa olevat ja toraistit ovat vainonneet Jeesuksen opetuslapsia alusta asti ja tappaneet heitä. Jumala on antanut omille lapsilleen kyvyn erottaa sudet lampaista ja väärän oikeasta, joten me pystymme erottamaan sen, kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei ole. On ihan sama, mitä uskosta osaton maailma tästä asiasta sanoo: heillä on omat kriteerinsä ja Jumalalla sekä hänen lapsillaan omansa.Otetaan ensimmäinen lauseesi totena. Tämän perusteella sinä et voi sanoa, että kukaan olisi kristitty, ja samalla sinun on sanottava, että kaikki ovat kristittyjä. Vaikka sinä sanot, että katolinen ei olisi kristitty, et sinä tee tuota päätöstä. Jos Jumala määrittelee ja päättää, että sinä et ole kristitty, ei sinun väittämäsi, että olisit, olisi millään tavalla pätevä.
YksiBioinformaatikko kirjoitti:
Otetaan ensimmäinen lauseesi totena. Tämän perusteella sinä et voi sanoa, että kukaan olisi kristitty, ja samalla sinun on sanottava, että kaikki ovat kristittyjä. Vaikka sinä sanot, että katolinen ei olisi kristitty, et sinä tee tuota päätöstä. Jos Jumala määrittelee ja päättää, että sinä et ole kristitty, ei sinun väittämäsi, että olisit, olisi millään tavalla pätevä.
Totta. Jos Jumala ei pidä minua kristittynä, niin silloin en ole kristitty. Voin siitä huolimatta nähdä ihmisten elämästä, käytöksestä ja opetuksesta sen, ketkä eivät ole kristittyjä Raamatun kirjoitusten ilmoittaman Jumalan mielestä (eivät ole uudessa liitossa Jumalan lapsia). Katolisen inkvisition harjoittajat ja uskonpuhdistajat eivät olleet kristittyjä, koska vainosivat ja tappoivat niitä, jotka uskoivat Jumalaan ja Jeesukseen eri tavalla kuin he.
unitaari kirjoitti:
Totta. Jos Jumala ei pidä minua kristittynä, niin silloin en ole kristitty. Voin siitä huolimatta nähdä ihmisten elämästä, käytöksestä ja opetuksesta sen, ketkä eivät ole kristittyjä Raamatun kirjoitusten ilmoittaman Jumalan mielestä (eivät ole uudessa liitossa Jumalan lapsia). Katolisen inkvisition harjoittajat ja uskonpuhdistajat eivät olleet kristittyjä, koska vainosivat ja tappoivat niitä, jotka uskoivat Jumalaan ja Jeesukseen eri tavalla kuin he.
Jos Jumala määrittelee ja päättää itse, että kuka on ja kuka ei ole kristitty, ei raamatullakaan ole mitään merkitystä. Raamattu kuitenkin on 300-luvulla muutamien kirkonisien kokoonpanema otos kirjoja, jotka sopivat heidän näkemykseensä kristinuskosta. Tästä jätettiin kymmenittäin ns. gnostilaisia kirjoja pois. Entä jos jokin näistä olisikin ollut se tarkin kuvaus siitä, mitä on kristinusko. Mutta jos Jumala päättää, että maailman ainoa kristitty on Gangesin varrella peltihökkelissä asuva 72-vuotias mies, joka kuvittelee olevansa hindu, eikä ole koskaan edes kristinuskosta kuullut, on maailman ainoa kristitty silloin tämä. Sinun oman näkemyksesi mukaan et voi tehdä yhtään mitään ollaksesi todellinen kristitty.
Sinänsä katoliset noudattivat sitä ohjetta, jonka raamatusta olivat oppineet. Jos oikea kätesi pyrkii viettelemään sinut, katkaise se pois, sillä on parempi, että menetät käden kuin koko ruumiin.- kerettiläinen-
Jos Jumala määrittelee ja päättää itse, että kuka on ja kuka ei ole kristitty, ei raamatullakaan ole mitään merkitystä. Raamattu kuitenkin on 300-luvulla muutamien kirkonisien kokoonpanema otos kirjoja, jotka sopivat heidän näkemykseensä kristinuskosta. Tästä jätettiin kymmenittäin ns. gnostilaisia kirjoja pois. Entä jos jokin näistä olisikin ollut se tarkin kuvaus siitä, mitä on kristinusko. Mutta jos Jumala päättää, että maailman ainoa kristitty on Gangesin varrella peltihökkelissä asuva 72-vuotias mies, joka kuvittelee olevansa hindu, eikä ole koskaan edes kristinuskosta kuullut, on maailman ainoa kristitty silloin tämä. Sinun oman näkemyksesi mukaan et voi tehdä yhtään mitään ollaksesi todellinen kristitty.
Sinänsä katoliset noudattivat sitä ohjetta, jonka raamatusta olivat oppineet. Jos oikea kätesi pyrkii viettelemään sinut, katkaise se pois, sillä on parempi, että menetät käden kuin koko ruumiin.# Raamattu kuitenkin on 300-luvulla muutamien kirkonisien kokoonpanema otos kirjoja, jotka sopivat heidän näkemykseensä kristinuskosta. #
Mielestäni ihmeellistä tässä on kuitenkin se, miten Äitikirkko on onnistunut toimimaan kaikessa aivan päinvastoin kuin mitä Uusi Testamentti opettaa?
Paavi julistaa olevansa Kristuksen sijainen maan päällä, mutta voisiko juurikaan olla enempää "esikuvansa" vastakohta kuin paavi on? kerettiläinen- kirjoitti:
# Raamattu kuitenkin on 300-luvulla muutamien kirkonisien kokoonpanema otos kirjoja, jotka sopivat heidän näkemykseensä kristinuskosta. #
Mielestäni ihmeellistä tässä on kuitenkin se, miten Äitikirkko on onnistunut toimimaan kaikessa aivan päinvastoin kuin mitä Uusi Testamentti opettaa?
Paavi julistaa olevansa Kristuksen sijainen maan päällä, mutta voisiko juurikaan olla enempää "esikuvansa" vastakohta kuin paavi on?Onko kuitenkaan näin? Raamatun voi tulkita tavalla ja toisellakin, joten on täysin mahdotonta sanoa, että joku toimisi kokonaisuudessaan sen ohjeiden vastaisesti. Mutta tästä päästään siihen, mitä sanoin jo muutamia viestejä sitten: kun lähdetään riittävästi tulkitsemaan raamattua ja sen kautta kristinuskoa, ei kukaan ole koskaan kristitty, eikä kristinuskoa ole olemassakaan. Ja samalla perusteella jokainen on kristitty. Onko maailmassa kuitenkaan toista kristillistä lahkoa katolilaisuuden lisäksi, joka olisi yhtä tehokkaasti noudattanut Jeesuksen käskyä tehdä kaikista tämän opetuslapsia?
- kerettiläinen-
Onko kuitenkaan näin? Raamatun voi tulkita tavalla ja toisellakin, joten on täysin mahdotonta sanoa, että joku toimisi kokonaisuudessaan sen ohjeiden vastaisesti. Mutta tästä päästään siihen, mitä sanoin jo muutamia viestejä sitten: kun lähdetään riittävästi tulkitsemaan raamattua ja sen kautta kristinuskoa, ei kukaan ole koskaan kristitty, eikä kristinuskoa ole olemassakaan. Ja samalla perusteella jokainen on kristitty. Onko maailmassa kuitenkaan toista kristillistä lahkoa katolilaisuuden lisäksi, joka olisi yhtä tehokkaasti noudattanut Jeesuksen käskyä tehdä kaikista tämän opetuslapsia?
# Onko maailmassa kuitenkaan toista kristillistä lahkoa katolilaisuuden lisäksi, joka olisi yhtä tehokkaasti noudattanut Jeesuksen käskyä tehdä kaikista tämän opetuslapsia? #
Ei Äitikirkko sen enempää kuin muutkaan kirkot/lahkot ole tehnyt Jeesuksen opetuslapsia, vaan omien kirkkojensa/lahkojensa opetuslapsia.
Katolisen kirkon lapsia ovat katoliset, Luterilaisen kirkon lapsia luterilaiset, Adventtikirkon lapsia adventistit jne... kerettiläinen- kirjoitti:
# Onko maailmassa kuitenkaan toista kristillistä lahkoa katolilaisuuden lisäksi, joka olisi yhtä tehokkaasti noudattanut Jeesuksen käskyä tehdä kaikista tämän opetuslapsia? #
Ei Äitikirkko sen enempää kuin muutkaan kirkot/lahkot ole tehnyt Jeesuksen opetuslapsia, vaan omien kirkkojensa/lahkojensa opetuslapsia.
Katolisen kirkon lapsia ovat katoliset, Luterilaisen kirkon lapsia luterilaiset, Adventtikirkon lapsia adventistit jne...Tämähän on tietenkin määritelmäkysymys. Mitä tarkoittaa, että olisi Jeesuksen opetuslapsi? Miten tämä eroaa, että on katolilainen taikka protestantti? Voidaanko edes määritellä "todellista Jeesuksen opetuslapseutta" näiden ulkopuolelle?
- kerettiläinen-
Tämähän on tietenkin määritelmäkysymys. Mitä tarkoittaa, että olisi Jeesuksen opetuslapsi? Miten tämä eroaa, että on katolilainen taikka protestantti? Voidaanko edes määritellä "todellista Jeesuksen opetuslapseutta" näiden ulkopuolelle?
No ajattelisin niin, että Jeesuksen opetuslapsi on sellainen, joka itse tulkitsee Jeesuksen opetuksia, eikä opiskele valmiita kirkkojen/ lahkojen lukkonlyötyjä "oppipaketteja".
Jeesuksen opetuslapseus ei myöskään tarkoita sitä, että pitäisi liittyä jonkin kirkon tai lahkon jäseneksi. Kirkon tai seurakunnan jäsenrekisteri ei ole mikään "elämänkirja". kerettiläinen- kirjoitti:
No ajattelisin niin, että Jeesuksen opetuslapsi on sellainen, joka itse tulkitsee Jeesuksen opetuksia, eikä opiskele valmiita kirkkojen/ lahkojen lukkonlyötyjä "oppipaketteja".
Jeesuksen opetuslapseus ei myöskään tarkoita sitä, että pitäisi liittyä jonkin kirkon tai lahkon jäseneksi. Kirkon tai seurakunnan jäsenrekisteri ei ole mikään "elämänkirja".Voisin olla tästä samaa mieltä, mutta ongelmaksi muuttuu aina tulkitseminen. Kuka todentaa, että sinun tulkintasi olisi oikea, ja vaikka katolisen kirkon tulkinta väärä? Kuten olen kirjoittanut, raamattua tulkitsemalla on mahdotonta sanoa yhden olevan oikeassa ja toisen väärässä.
Tietenkään ei ole pakko liittyä mihinkään kirkkokuntaan, jotta voisi kutsua itseään Jeesuksen opetuslapseksi. Mutta on käytännössä mahdotonta välttyä siltä, etteikö seuraisi jonkin näiden tulkintaa ja oppeja. Käsittääkseni katolisen kirkon oppiin kuitenkin kuuluu, että on kuuluttava tähän kirkkoon, jotta nimi olisi tuossa kuuluisassa elämänkirjassa.
Mooseksen laki käskee kostaa pahan pahalla, mutta Jeesus ja Paavali kielsivät noudattamasta sitä käskyä. Sen sijaan tulee antaa anteeksi, rukoilla vihollisen puolesta ja siunata häntä: vihollista tulee rakastaa sen sijaan, että hänet tapettaisiin ja kostettaisiin paha pahalta. Toraistit opettavat tässä asiassa vanhan liiton käskyjen mukaan päinvastaista kuin Jeesus ja apostolit: he elävät siis eri liitossa kuin Jumalan lapset.
Matteuksen evankeliumi:
5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Roomalaiskirje:
12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
12:18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
2.Mooseksen kirja:
21:12 Joka lyö ihmistä, niin että tämä kuolee, se rangaistakoon kuolemalla.
21:13 Mutta jos hän ei ole tehnyt sitä murha-aikeessa, vaan Jumala on sallinut sen vahingon tapahtua hänen kätensä kautta, niin minä määrään sinulle paikan, johon hän voi paeta.
21:14 Mutta jos joku menettelee niin rikollisesti lähimmäistänsä kohtaan, että tappaa hänet kavalasti, on sinun otettava hänet minun alttarinikin luota surmattavaksi.
21:15 Joka lyö isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla.
21:16 Joka varastaa ihmisen ja joko myy hänet tahi pitää häntä hallussansa, se rangaistakoon kuolemalla.
21:17 Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla.
21:18 Jos miehet riitelevät keskenänsä ja toinen lyö toista kivellä tai nyrkillä, mutta tämä ei kuole, vaan joutuu vuoteen omaksi,
21:19 niin olkoon, jos hän tointuu ja voi mennä ulos sauvaansa nojaten, lyöjä vapaa rangaistuksesta; korvatkoon ainoastaan hänen sairastamisaikansa ja pitäköön huolta hänen paranemisestaan.
21:20 Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan sauvalla, niin että tämä kuolee hänen käsiinsä, niin häntä rangaistakoon.
21:21 Mutta jos se elää päivän tai kaksi, niin älköön lyöjää rangaistako, sillä se on hänen omaa rahaansa.
21:22 Jos miehet tappelevat keskenänsä ja loukkaavat raskasta vaimoa, niin että hän synnyttää kesken, mutta vahinkoa ei tapahdu, niin sakotettakoon syyllistä vaimon miehen vaatimuksen ja riidanratkaisijain harkinnan mukaan.
21:23 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,
21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
21:25 palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.
Jatkuu24:10 Erään israelilaisen vaimon poika, jonka isä oli egyptiläinen mies, oli lähtenyt maasta israelilaisten mukana; ja tämän israelilaisen vaimon poika ja muuan israelilainen mies riitelivät keskenänsä leirissä.
24:11 Ja israelilaisen vaimon poika pilkkasi Herran nimeä ja kirosi sitä. Silloin he toivat hänet Mooseksen eteen. Ja hänen äitinsä nimi oli Selomit, Dibrin tytär, Daanin sukukunnasta.
24:12 Ja he panivat hänet vankeuteen, kunnes heille ilmoitettaisiin Herran vastaus.
24:13 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
24:14 "Vie kirooja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat sen, laskekoot kätensä hänen päänsä päälle, ja koko kansa kivittäköön hänet.
24:15 Ja puhu israelilaisille ja sano: Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi.
24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.
24:17 Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.
24:18 Mutta joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen: henki hengestä.
24:19 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.
24:21 Joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen; mutta joka lyö kuoliaaksi ihmisen, se surmattakoon.
24:22 Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.
5.Mooseksen kirja:
19:11 Mutta jos joku vihaa lähimmäistään ja asettuu häntä väijymään ja karkaa hänen kimppuunsa ja lyö hänet kuoliaaksi ja sitten pakenee johonkin näistä kaupungeista,
19:12 niin lähettäkööt hänen kaupunkinsa vanhimmat noutamaan hänet sieltä ja antakoot hänet verenkostajan käsiin, ja hän kuolkoon.
19:13 Älä sääli häntä, vaan poista viattoman veren velka Israelista, että menestyisit.
19:14 Älä siirrä lähimmäisesi rajaa, jonka entiset polvet ovat määränneet sinun perintöosallesi siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, että ottaisit sen omaksesi.
19:15 Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
19:16 Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
19:17 niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
19:18 Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
19:19 niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
19:20 Ja muut kuulkoot sen ja peljätkööt, niin ettei kukaan enää tekisi sellaista pahaa sinun keskuudessasi.
19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.
Mooseksen laki ei tunne armoa eikä sääliä tiettyjä käskyjä vastaan rikkoneille. Syntiä tehnyt tulee tappaa heti ensimmäisen rikoksen jälkeen. Hänelle ei ole lupa antaa anteeksi, vaikka hän katuisi ja muuttaisi mielensä, niin että lopettaisi synnin tekemisen ja synnillisen elämäntavan (sellaistahan ei ehtisi edes muodostua, jos syntiä tehneet tapettaisiin heti ensimmäisen vakavan rikoksen jälkeen).
Toraistit pitävät näitä rangaistusmääräyksiä ja kostoon kehottavia käskyjä voimassa olevina uudessa liitossa, niin että Jumalan lasten tulee noudattaa niitä ja tappaa jopa omat perheenjäsenensä, jos nämä rikkovat näitä käskyjä vastaan. Jeesuksen ja apostolien ohje on erottaa väärät (synnissä elävät) pyhien yhteydestä, mutta heitä ei ole lupa tappaa. (Matt 18:18ss.; 2Kor 5) Jos syntiä tehnyt katuu ja muuttaa mielensä niin että hylkää syntinsä, niin hän on jälleen tervetullut seurakuntaan pyhien yhteyteen täysivaltaisena jäsenenä. (2Kor 1) Tällaista mahdollisuutta uuteen elämään ei Mooseksen laki anna ja sen noudattajat kuuluvat vanhaan liittoon, eivät uuteen liittoon. Vanhan liiton käskyjä noudattava ja niiden mukaan elävä rikkoo siis uuden liiton käskyjä ja ohjeita vastaan. Pelkkä vanhan liiton käskyjen hyväksyminen velvoittavina käskyinä, joita tulee noudattaa, on rikos uuden liiton käskyjä ja sääntöjä vastaan.- niinpäniiin
unitaari kirjoitti:
24:10 Erään israelilaisen vaimon poika, jonka isä oli egyptiläinen mies, oli lähtenyt maasta israelilaisten mukana; ja tämän israelilaisen vaimon poika ja muuan israelilainen mies riitelivät keskenänsä leirissä.
24:11 Ja israelilaisen vaimon poika pilkkasi Herran nimeä ja kirosi sitä. Silloin he toivat hänet Mooseksen eteen. Ja hänen äitinsä nimi oli Selomit, Dibrin tytär, Daanin sukukunnasta.
24:12 Ja he panivat hänet vankeuteen, kunnes heille ilmoitettaisiin Herran vastaus.
24:13 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
24:14 "Vie kirooja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat sen, laskekoot kätensä hänen päänsä päälle, ja koko kansa kivittäköön hänet.
24:15 Ja puhu israelilaisille ja sano: Kuka ikinä Jumalaansa kiroaa, se joutuu syynalaiseksi.
24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.
24:17 Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.
24:18 Mutta joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen: henki hengestä.
24:19 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.
24:21 Joka lyö kuoliaaksi kotieläimen, korvatkoon sen; mutta joka lyö kuoliaaksi ihmisen, se surmattakoon.
24:22 Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.
5.Mooseksen kirja:
19:11 Mutta jos joku vihaa lähimmäistään ja asettuu häntä väijymään ja karkaa hänen kimppuunsa ja lyö hänet kuoliaaksi ja sitten pakenee johonkin näistä kaupungeista,
19:12 niin lähettäkööt hänen kaupunkinsa vanhimmat noutamaan hänet sieltä ja antakoot hänet verenkostajan käsiin, ja hän kuolkoon.
19:13 Älä sääli häntä, vaan poista viattoman veren velka Israelista, että menestyisit.
19:14 Älä siirrä lähimmäisesi rajaa, jonka entiset polvet ovat määränneet sinun perintöosallesi siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, että ottaisit sen omaksesi.
19:15 Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
19:16 Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
19:17 niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
19:18 Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
19:19 niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
19:20 Ja muut kuulkoot sen ja peljätkööt, niin ettei kukaan enää tekisi sellaista pahaa sinun keskuudessasi.
19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.
Mooseksen laki ei tunne armoa eikä sääliä tiettyjä käskyjä vastaan rikkoneille. Syntiä tehnyt tulee tappaa heti ensimmäisen rikoksen jälkeen. Hänelle ei ole lupa antaa anteeksi, vaikka hän katuisi ja muuttaisi mielensä, niin että lopettaisi synnin tekemisen ja synnillisen elämäntavan (sellaistahan ei ehtisi edes muodostua, jos syntiä tehneet tapettaisiin heti ensimmäisen vakavan rikoksen jälkeen).
Toraistit pitävät näitä rangaistusmääräyksiä ja kostoon kehottavia käskyjä voimassa olevina uudessa liitossa, niin että Jumalan lasten tulee noudattaa niitä ja tappaa jopa omat perheenjäsenensä, jos nämä rikkovat näitä käskyjä vastaan. Jeesuksen ja apostolien ohje on erottaa väärät (synnissä elävät) pyhien yhteydestä, mutta heitä ei ole lupa tappaa. (Matt 18:18ss.; 2Kor 5) Jos syntiä tehnyt katuu ja muuttaa mielensä niin että hylkää syntinsä, niin hän on jälleen tervetullut seurakuntaan pyhien yhteyteen täysivaltaisena jäsenenä. (2Kor 1) Tällaista mahdollisuutta uuteen elämään ei Mooseksen laki anna ja sen noudattajat kuuluvat vanhaan liittoon, eivät uuteen liittoon. Vanhan liiton käskyjä noudattava ja niiden mukaan elävä rikkoo siis uuden liiton käskyjä ja ohjeita vastaan. Pelkkä vanhan liiton käskyjen hyväksyminen velvoittavina käskyinä, joita tulee noudattaa, on rikos uuden liiton käskyjä ja sääntöjä vastaan.Mookseksen lakia tuntee armon. Daavid sai armoa. Mutta jos ei parannusta tapahdu, ei uudenkaan liiton aikaan saa armoa.
Hepr 5: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
Hepr 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
Hepr 22: 16 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. 17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi. niinpäniiin kirjoitti:
Mookseksen lakia tuntee armon. Daavid sai armoa. Mutta jos ei parannusta tapahdu, ei uudenkaan liiton aikaan saa armoa.
Hepr 5: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
Hepr 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
Hepr 22: 16 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. 17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi."Mookseksen lakia tuntee armon. Daavid sai armoa."
Daavid sai Jumalalta syntinsä anteeksi, mutta se anteeksianto ei perustu Mooseksen lakiin vaan Jumalan armollisuuteen. Mooseksen lain mukaan Daavid olisi pitänyt kivittää kuoliaaksi, koska hän oli tehnyt aviorikoksen ja tapattanut rintamalla Uurian, Baatseban heettiläisen miehen.- dfgdfgdg
unitaari kirjoitti:
"Mookseksen lakia tuntee armon. Daavid sai armoa."
Daavid sai Jumalalta syntinsä anteeksi, mutta se anteeksianto ei perustu Mooseksen lakiin vaan Jumalan armollisuuteen. Mooseksen lain mukaan Daavid olisi pitänyt kivittää kuoliaaksi, koska hän oli tehnyt aviorikoksen ja tapattanut rintamalla Uurian, Baatseban heettiläisen miehen.Laissa ja profeetoissa puhutaan paljon armosta.
Väkivaltaa vastustava kultti on vallanpitäjien etu. Kulttiin kuuluvat eivät kapinoi.
Tuo väkivallattomuus äkkiä sitten käännetään nurinperin, kun tarvitaan vahvauskoisia idiootteja vaikkapa ristiretkelle tai juutalaisia tuhoamaan.- Kristuskunniaan
Juutalaiset rakentaa uuden temppelin, ja teurastus alkaa, Jeesus ei riitä. Kristityt on mennyt halpaan, he uhraavat kristuksen uudelle paholaisen alttarille, - Patmos-säätiö ja Mauno Mattila, he sponssoroi temppeliä ja häpäisee Kristuksen teon.
- niinpäniiin
Todella törkeää tekstiä sinulta. Pilkkaat Jeesus Kristusta.
Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen valtaistuimen sija.
Hes 43: 4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. 5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. 6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni. 7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit. - Kristuskunniaan
niinpäniiin kirjoitti:
Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen valtaistuimen sija.
Hes 43: 4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. 5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. 6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni. 7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.On olemassa vain yksi kansa, sanoi Jeesus, Vanhatestamentti on ennustusta. Joka ei kuule sitä Profeettaa poistetaan kansasta. Jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään. On vain yksi Henki yksi Jumala. Jeesus on Raamatun yläpuolella, Sen Antaja, Häntä kuulkaa.
- kerettiläinen-
niinpäniiin kirjoitti:
Hes 43: 4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti. 5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. 6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni. 7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.# Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen valtaistuimen sija.#
Noinkohan on?
Matt.24
1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
Matt.23:38
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
Joh.2:19
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
Raamatun mukaan Jeesus on Uuden liiton temppeli.
Äitikirkko tosin on pystyttänyt oman väärennöksensä eli "kirkkotemppelinsä", jonne kristikunnan oma paavi-isä on asettunut asumaan.
Toisaalta paavi on tehnyt myös toisen väärennöksen Uuden liiton temppelistä asettumalla "Jeesuksen nahkoihin" esiintymällä hänen sijaisenaan.
2. Tess.2
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus ON JO VAIKUTTAMASSA; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
- näin.se.vain.on
"Jeesus on Raamatun yläpuolella, Sen Antaja, Häntä kuulkaa."
Jeesus-sekpäätä on mahdotonta kuulla, koska hän esiintyy vain eräässä satukirjassa, jossa hänet tuomittiin kuolemaan.- pyhpyh238478324
Joka on Jeesusta vastaan, ansaitsee helvetin tulen.
- pyhpyh12738123
Kun unitaari puhuu Mooseksen lakia vastaan, hän puhuu JUMALAA VASTAAN. ÄLKÄÄ SITÄ KUUNNELKO!
- miten.on
Onko pyhpyhistäkin tullut judaisti vai onko tämä joku "toinen pyhpyh"?
Vai ovatko adventistitkin judaisteja? - advariveli
miten.on kirjoitti:
Vai ovatko adventistitkin judaisteja?Miten on montako advaria tunnet ?
- miten.on
advariveli kirjoitti:
Miten on montako advaria tunnet ?
No kerro sinä kun tunnet, että ovatko adventistit judaisteja? Yksi_usko ainakin on.
- näin__on
miten.on kirjoitti:
Vai ovatko adventistitkin judaisteja?Jeesus, Paavali ja Timoteus olivat judaisteja. Mitä vikaa siinä on?
Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Laitetaan muistin virkistykseksi, mitä Jeesus opetti laista:
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1624113Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372403- 1552131
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100908Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115830